W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiła do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjno – Społecznego „Każdy inny – wszyscy równi”.
Celem niniejszego projektu było:
· uwrażliwienie na obecność i potrzeby osób ze SPE;
· rozwijanie empatii i kształtowanie tolerancji wobec osób ze SPE;
· likwidowanie uprzedzeń oraz przygotowanie do współuczestniczenia z osobami ze SPE w życiu.
W ramach projektu w szkole zrealizowano następujące działania:
· zajęcia dotyczące nauki języka migowego;
· przedstawienie z wykorzystaniem pantomimy;
· zajęcia praktyczne dla uczniów dotyczące pomocy osobom chorym na padaczkę, połączone z przypomnieniem zasad udzielania pierwszej pomocy;
· zajęcia przybliżające funkcjonowanie osób z dysleksją, z autyzmem, z Zespołem Downa oraz niesłyszących i niedosłyszących;
· „Dzień Kolorowej Skarpetki”, „Dzień Świadomości Autyzmu”
· gazetki przybliżające funkcjonowanie osób ze SPE;
· gazetkę promującą cykl „Bajki bez barier”, w której stworzenie zaangażowali się również ósmoklasiści przygotowując recenzję wybranych pozycji.
Pamiętajmy!
Inny nie oznacza gorszy.
Dzieci niepełnosprawne, chore, wyróżniające się wyglądem czy nietypowym zachowaniem spotykają się często z negatywnym nastawieniem rówieśników, którzy nie wiedzą jak reagować na odmienność.
Dlatego uczmy dzieci wrażliwości i otwartości.
Pomagajmy poznać i zrozumieć inność.
Udział w projekcie przyniósł naszym uczniom wiele satysfakcji, dlatego stawiamy sobie za cel kontynuację podjętych w tym roku szkolnym działań wynikających z założeń projektu „Każdy inny – wszyscy równi”.
Opis i regulamin (do pobrania)