Po kilku projektach wykonanych w Scratch, przeszliśmy do nauki programowania w języku Python. Do końca I półrocza omówiliśmy i przećwiczyliśmy następujące konstrukcje programistyczne: pętle, instrukcje warunkowe, funkcje, zmienne, działania arytmetyczne, działania na napisach oraz stosowanie operatorów porównania i operatorów logicznych. Korzystamy również z modułu graficznego Pythona – Turtle (żółw), przy pomocy którego tworzymy coraz bardziej zaawansowane grafiki.
Przez cały czas działa nasza Szkolna Liga CMI. Członkowie Koła rywalizują ze sobą rozwiązując zadania i quizy (w ramach pracy domowej) i na najlepszych po zakończeniu zajęć będą czekać nagrody.
Uczniowie otrzymali też niezbędną wyprawkę: podręcznik do nauki podstaw Pythona, kołonotatniki oraz artykuły papiernicze. W ramach promocji projektu zakupione zostały dla członków CMI koszulki i maseczki z logotypem Koła.
W II półroczu przejdziemy już do trudniejszych problemów związanych z programowaniem i algorytmiką – omówimy kolekcje, korzystanie z modułów oraz pracę z plikami.